مقالات

مدل روپوش پزشکی زنانه

اسکراب یا روپوش پزشکی زنانه با انواع رنگ، طرح و چاپ متنوع و از جنس پارچه های مختلف از جمله ترگال، تترون، کجراه و … ارائه می گردد. در این بخش، به بررسی نمونه هایی از مدل روپوش پزشکی زنانه می‌پردازیم. خانم ها همواره شیفته مد بوده اند. چه در محل کار باشد یا در حین انجام کارهای روزمره. پزشکان و پرستاران خوش ذوق نیز به دنبال تنوع در طرح و رنگ روپوش های پزشکی خود هستند، زیرا روپوش پزشکی لباسی است که بیشتر طول روز را با آن سپری می‌کنند.

طراحان روپوش های پزشکی جدید، علاوه بر تنوع در رنگ و طرح، بیشترین توجه خود را به راحتی لباس برای پزشکان اختصاص داده اند. دوخت و برش هایی ظریف، زیبایی این اسکراب ها را دوچندان کرده است. روپوش های پزشکی جدید، با سایزهای بزرگتر و حالتی آزادتر طراحی شده است تا پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل بیمارستان در این لباس احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

این لباس ها حالتی انعطاف پذیر نیز دارند تا از محدود شدن حرکات پزشک جلوگیری کند و پزشک و پرستار آزادی عمل بیشتری داشته باشند که به دنبال آن سرعت عمل نیز افزایش خواهد یافت.

مزایای استفاده از روپوش پزشکی طرح دار

این نکته را باید بخاطر داشته باشیم که بیمار تا حد زیادی از پزشک خود آرامش دریافت می‌کند. بنابراین آراسته بودن پزشک احساس اطمینان و آرامش به بیمار میدهد. استفاده از روپوش هایی طرحدار با رنگبندی زیبا میتواند تا حد بالایی میزان اضطراب بیمار را کاهش دهد. از موارد استفاده از طرح های جدید روپوش پزشکی زنانه میتوان در بیمارستان، مطب، کلینیک و آزمایشگاه اشاره کرد.

روپوش های پزشکی از چند نوع پارچه تهیه می‌شوند که ویژگی های هر پارچه را مورد بررسی قرار می دهیم.

روپوش های تهیه شده از پارچه ترگال، سبک تر از سایر روپوش ها می‌باشد. علاوه بر این، این پارچه بسیار مقاوم و ایمن در برابر آلودگی های محیطی است.

روپوش های تهیه شده از پارچه تترون، دارای وزن کم و ضد حساسیت و ضد تعریق می‌باشد، این پارچه کمی نازکتر از پارچه ترگال است.

روپوش های تهیه شده از پارچه کجراه، از پارچه تترون و ترگال ضخیم تر است. به دلیل تراکم بالای این پارچه، میتوان آن را هم با مانتو و هم بدون مانتو استفاده کرد.

مدل های روپوش پزشکی زنانه

برخی از این روپوش ها دارای سه عدد جیب و برخی شامل یک جیب داخلی مجزا نیز برای قرار دادن وسایل شخصی پزشک اعم از گوشی موبایل و غیره است که از خش افتادگی به صفحه گوشی موبایل جلوگیری میکند و برخی دارای محل قرارگیری قلم بر روی بازوی روپوش هستند. برخی از این روپوش ها چاکدار می باشند که این چاک در قسمت پشت یا دو طرف روپوش قرار دارد و علاوه بر زیبایی موجب آزادی حرکت در لباس می‌گردد.

برای انتخاب بهترین روپوش پزشکی، ابتدا باید به سایز خود توجه داشته باشید. زیرا روپوش پزشکی بسیار تنگ و یا بسیار بزرگ، علاوه بر اینکه برای شما محدودیت حرکتی ایجاد می‌کند، بلکه خاصیت حفاظتی روپوش را نیز کاهش می‌دهد. در نتیجه مهمترین عامل در انتخاب روپوش، سایز روپوش می‌باشد.

پس از یافتن سایز مناسب، می توانید سبک خاص روپوش و طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

ویژگی های خاص روپوش را مورد بررسی قرار دهید و متناسب با نیاز خود روپوش مناسب را انتخاب نمایید. در انتخاب روپوش به خصوصیات روانشناسی رنگ ها نیز توجه داشته باشید.

مدل جدید روپوش زنانه

انتخاب شما طبیعتا نشانگر شخصیت و سبک پوشش شماست. خرید روپوش های پزشکی متنوع  میتواند موجب انگیزه و انرژی بالایی در محل کار برای شما و همچنین احساس نشاط و سرزندگی در بیماران گردد.

برخی از روپوش های پزشکی دارای ساسون پشت، جهت باریک شدن ناحیه کمر هستند که بسته به سلیقه افراد میتواند برای بسیاری از پزشکان و پرستاران مورد پسند باشد.

همانطور که اشاره شد امروزه با تغییر مدل و ظاهر روپوش پزشکی سعی بر جذب بیماران و کاهش فشار عصبی بالا بر بیمار در محیط بیمارستان می‌گردد.  همچنین به منظور خروج فضای بیمارستان از حالت یکنواختی طراحی شده است.

نخ پنبه و الیاف بکار رفته در پارچه لباس باعث مقاومت بالای روپوش در برابر مواد شیمیایی شده و پلی استر باعث مقاومت بالای آن در هنگام شستشو می‌گردد.

بنابراین هنگام شستشو در دمای بالا، دچار هیچ آسیبی نمیشود.

لباس های جراحی زنانه

در قرن گذشته از لباس جراحی به طور مرتب در اتاق عمل استفاده نمیشد. در آن دوره جراحان در مکانی به شکل آمفی تئاتر، عمل جراحی انجام می دادند و تماشاگرانی در صندلی های اطراف می نشستند. جراحان معمولا در حین عمل، لباسی معمولی و روزمره به تن داشتند و گاهی برای جلوگیری از لکه شدن لباس خود، پیشبندی شبیه به پیشبندهای قصابی می پوشیدند.  علاوه بر این در آن زمان جراحان عمل را با دست هایی برهنه و بدون دستکش و ماسک انجام می‌دادند. ابزار و لوازم جراحی نیز غیر استریل بود. سرانجام جوزف لیستر ، محلول کربولیک اسید را برای ضد عفونی ابزار پزشکی معرفی کرد و از آن پس ضدعفونی لوازم پزشکی جزو ملزومات اتاق عمل شد.

به تدریج برای رعایت هر چه بیشتر بهداشت در اتاق عمل لباس های مخصوص جراحی طراحی شد و در نهایت این لباس ها به شکل های امروزی خود در آمدند.  طراحان با بررسی نیازهای جراحان، لباس های اتاق عمل را دستخوش تغییراتی کردند تا این لباس ها کارآمد ترین حالت ممکن را داشته باشند به علاوه موجب سهولت کار جراحان گردد.

اما تا مدت ها استفاده از لباس جراحی در اتاق عمل به طور منظم انجام نمی گرفت تا اینکه در سال 1940 با پیشرفت محلول های ضدعفونی کننده و اهمیت موضوع بهداشت حین عمل جراحی، بیمارستان ها ملزم به استفاده از لباس جراحی شدند.

مدل اسکراب پزشکی زنانه

در ابتدا لباس های جراحی از پارچه ای نفوذ پذیر و قابل استفاده مجدد ساخته شد که به نام موسلین پنبه ای نامیده می‌شود. این پارچه بسیار نرم، جاذب و بسیار متخلخل بود و ترکیبی از پنبه و پلی استر بود و به راحتی دچار پرز میشد. به همین دلیل به سرعت با پارچه های مقاوم تر و ضد آب جایگزین شد.

مقاومت خمش، نفوذ پذیری هوا و مقاومت حرارتی و مقاومت بخار آب از ویژگی های مهم یک روپوش پزشکی استاندارد است. روپوش های پزشکی زنانه با دقت و ظرافت برای کارایی هر چه بیشتر و احساس راحتی تمام برای بانوان طراحی شده و از تنوع فوق العاده ای برخوردار است. این روپوش ها تمامی استانداردهای لازم توسط  FDA را دارا میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *