مقالات

لباس مناسب برای پزشکان

علت انتخاب روپوش پزشکی بصیرت

امروزه لباس­های مناسب برای کارکنان  و پزشکان در كلينيك­ها و بیمارستان­ها چیست؟

این سوالیست است که نه تنها در عرصه پزشکی بلکه در بسیاری از مکان­های کاری موجب سردرگمی می­شود. به روز بودن در پوشش امریست مهم. روزهایی که همه با لباس سفید و کلاه­های پرستاری ديده مي­شدند هم اكنون به پايان رسيده­ است. هر چند اگر دستورالعمل ­ها مشخص نباشند، مشکلاتي ممکن است بوجود آیند. طراحي روپوش­ها بسته به تفسیر شخصی می­تواند منجر به تولید روپوش­ها و البسه بيمارستاني غیرقابل قبول توسط توليدي­ها گردد.  اماكن مختلف اغلب رنگ خاصی برای كاركنان انتخاب می­کنند و به راحتی قابل شناسایی هستند. به عنوان مثال، ممکن است بخش های مربوط به کودکان خواستار پوشانیدن روپوش­هاي مخصوص مي­باشند تا محيط امن­ تر و آرام­تري را براي اين دسته از بيماران فراهم نمايند.

در بخش­های خاص، پوشیدن روپوش آزمایشگاه روی لباس­های خیابانی افراد ایجاد محافظت کرده و امري حرفه ای به نظر می­رسد. ضدعفونی سازی­ها در بسیاری از مناطق ضروری هستند و نگرانی از آلودگی لباس­ها را کاهش می­دهد. روپوش­هاي پزشكي با لوگوهای بیمارستانی و گروهی انتخاب خوب دیگر است. یکی از مهمترین دلایل برای پوشیدن لباس یکدست، این است که به مردم اطلاع دهید که چه کسی هستید، داراي چه حرفه ­اي مي­باشيد، و به نوعي شما یک غریبه نیستید که در وسط شب از خیابان به اتاق بیمار آمده­ اید. به طور خلاصه، شما باید مانند آنچه که انجام می­دهید و کسی که هستید به نظر بیایید. اگر کسی از شما سوالی در مورد اینکه شما چکاره هستید و آیا کاری انجام می دهید بپرسد، ممکن است وقت ارزیابی کردن آنچه می­پوشید باشد.

این ها برخی از نکات اساسی برای پوشش در عرصه­ های پزشکی امروز می­باشند:

  • انتخاب­هاي دقیق برای لباس­ها تعیین کرده و آنها را اعمال کنید.
  • تمیز و مرتب باشید.
  • روپوش­هاي و البسه بيمارستاني مناسب برای هر کسی، صرف نظر از سایز آنها، یک مزیت هستند.
  • روپوش­هاي پزشكي و البسه بيمارستاني باید به خوبی تمیز شده، نگهداری و اتو زده شوند.
  • کارت های شناسایی باید همیشه قابل مشاهده باشد (فقط نام های کوچک، ممکن است به دلایل امنیتی ضروری باشد) و باید در شانه راست استفاده شود تا آنها به راحتی دیده شوند. معرفی کلامی را با بیان نام و شغل (مقام) خود اضافه کنید. مي­توانيد بدين منظور از درج اين موارد بر روي روپوش خود استفاده نماييد.

افرادی که در اماكن بهداشتي و درماني در موقعیت­ های اداری هستند که نیازی به لباس ندارند، باید مراقبت باشند تا حرفه­ ای و مرتب به نظر آیند. اهمیت این قضیه برای این افراد به اندازه­ ی همان افرادیست که یونیفرم می­پوشند. در نهايت استفاده از روپوش­هاي يك دست در محيط­هاي درماني و بيمارستاني به مردان و زنان فضایی مقتدرانه و حرفه­ای می­بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *